Grafton til Sydney, Australia

26 april
I natt har det blåst noe sykt! Trodde det lille teltet vi har bak skulle blåse av! He he Men det gikk bra :) Simen fikk festet det godt. Det var litt kjølig også, men det er vel det man kan forvente. Er jo høst her nede.

I dag klarte jeg i det minste å sove litt lenger :) Våkner tidlig, men klarer å sove videre en liten stund til. Vi spiste og pakket, og kjørte til Grafton. Der la vi oss i en park og solte oss. Deilig :)

Vi gikk på et kjøpesenter og fikk handlet litt middag også. Tror jeg har nok mat til resten av oppholdet, bortsett fra at jeg må kjøpe et brød etterhvert. Det eneste vi bruker penger på et mat, bensin og overnatting! Kjedelig, man føler liksom ikke at man får noe igjen. Men det er like greit, for vi har ikke plass til å handle. Sekkene er ganske fulle.

Vi tok litt bilder, og endte opp med å flytte bilen ca 100 meter, ned til vannet. Der var det en brygge hvor vi satt opp bord og stoler, og nøyt kveldssola. Men jeg skal si det ble kaldt når sola gikk ned. Da måtte jeg ha på genser, jakke, sko, bukse og sovepose. Den varma desverre veldig dårlig, men det hjalp litt. Vi flyttet oss opp, bak bilen. Der laga vi mat og gikk og la oss ganske så tidlig. Man blir så tidlig trøtt når det ikke er så mye å finne på.

27 april
Vi spiste sein frokost, slappa av på brygga og tok en kikkerunde i butikkene. Simen fikk kjøpt seg fleecegenser.

Etterpå solte vi oss mer, spiste lunsj og bare slappet av og spilte kort. Så laga vi middag og la oss ganske tidlig.

En rolig dag, hvor det ikke skjedde noe spesielt!

28 april
Jeg har begynt å våkne sånn i 6 tida om morgenen. Litt kjedelig. Men jeg bare står opp og legger meg litt igjen osv. Jeg leste ferdig boka mi, men kommer nok til å lese den om igjen. Simen kom og spiste frokost på brygga, så solte vi oss til det ble overskyet.

Da kjørte vi til en campingplass i Arrawarra, rett ved Coffs Harbour. Vi trengte en dusj i dag :) Brødet mitt var blitt muggent :( men det var bare nok igjen til i dag uansett, så det var ikke så ille. Campingplassen her ligger rett ved en brei, fin Strand :) og sola kom tilbake så i dag har vi fått solt oss litt!

Vi gikk en kjempelang tur på stranda, i kanskje sånn 2-3 timer! Var langt å gå, men var fint :) Og det lå masse fine småstein hele veien. Vi solte oss litt etter turen, men vår plass ligger sånn at sola forsvinner bak noen trær ganske tidlig, så vi måtte hoppe over på naboplassen som heldigvis var ledig.

Da sola forsvant derfra å, gikk vi og tok oss en etterlengtet dusj! :) Eller jeg kunne klart meg lenger, men jeg følte at håret begynte å bli litt fettete.. Deilig var det i alle fall :)

Etter dusjen satt vi ute litt, før jeg mediterte en time. Etter det laga vi mat. Min pasta smakte litt rart i dag, tror det kan ha vært enten gryta eller vannet jeg kokte skruene i. Evt at jeg kokte de alt for lenge, men da skulle de ikke smakt sånn rart som de gjorde.. Uansett, godt med mat :)

Vi tok tidlig kvelden, som vanlig.

29 april
I dag sov jeg også «lenge». Til ca halv 8, og jeg pleier å stå opp mellom 6-7 i det siste. Det var deilig :) Lå i senga til rundt 9 da. Deilig å bare ligge der og slappe av.

Vi kjørte et stykke til et sted som het Macksville. De hadde en park hvor vi solte oss i 2 timer, før vi kjørte ned til Kempsey. Der fant vi enda en park, hvor vi har planer om å bli over natten. Vi slappet av en timestid på plenen, før sola forsvant bak et tre og det ble kjølig.

Da gikk vi og handlet litt mat på Coles, og hvilte i bilen. Alle butikkene stengte kl 5, akkurat når vi var ferdig i matbutikken. Så vi får kikke i morgen :)

Vi gikk til bilen, og slappet av, hørte på musikk, sang litt og jeg halvsov litt. Rundt halv 8 begynte vi på maten; deilige pastaskruer! :) Simen hadde salt, pepper, tunfisk og ost oppi. Jeg hadde bare litt ketchup på :p Men så syns jeg det er godt :) Simen sitt ble også veldig godt.

Etter å ha spist i senga, siden det var så kjølig på utsiden, pusset vi tennene, og etterhvert la vi oss. Det kom noen litt merkelige folk og parkerte ved siden av oss, men de reiste igjen :)

30 april
Jeg våknet halv 7, og måtte veldig tisse! Uheldigvis var doene låst, og ingen trær eller busker var godt nok gjemt. Så jeg måtte bare krype inn i chubbyn igjen og vente. Gikk tilslutt på Coles :) Like greit istedet for å vente!

Vi spiste frokost i parken rundt halv 10, solte oss til 12 og gikk for å kjøpe vann og solkrem til Simen. Da vi gikk forbi en minibank fant jeg en 50-dollar seddel! Omg! :D Weeee! Det er nesten 300 nok! :) Gøy.

Etterpå kjørte vi ca 3 km og fant en annen liten park hvor de har grill som ikke stenger kl 6. Man kan ikke sove der da, så vi er litt usikre på om vi skal bli her og grille i 8-tida, og så kjøre tilbake og sove på samme sted, eller om vi skal kjøre videre å se etter et annet sted.

Vi bestemte oss for å bli her. Vi slappet av, hørte på musikk, spilte kabal og spilte kort. Kl 4 spiste vi «lunsj». Og begynte å vente på at vi skal lage mat :p det er nemlig måltidene som er dagens høydepunkt. Tida går litt seint.. Skulle ønske vi hadde hatt en uke mindre i Australia, for nå prøver vi bare å drøye tida.. Men men, vi har det jo bra :)

I 8-tida laga vi mat. Simen spiste kenguru, og likte det veldig godt. Etter mat reiste vi tilbake der vi sov i natt og sover der. Vi kjørte forbi et sted med temperatur. Ute var det bare 12 grader ca 21.15, så det er nok enda kallere om natta og tidlig på morgenen.

1 mai
Vi sov til 9, og spiste frokost rundt halv 10 før vi satt kursen mot Port Macquarie. Det ligger kun 50 km fra Kempsey, så det var ikke den lengste kjøreturen! He he

Vi fant tilslutt en campingplass til 25 dollar, med strøm, badebasseng, solsenger, grill, dusj og vaskeri! Alt man trenger, og i tillegg Coles rett oppi gata.

Vi vaska først noen klær, så solte vi oss i rundt 3 timer eller noe, ved bassenget. Simen tok til og med et bad. Det hørtes ut som han døde, for vannet var kaldt! Men det var forfriskende også, sa han :)

Vi tok en dusj og gikk på Coles. Simen trengte noe nytt brød og diverse. Han sitt var nemlig muggent når vi skulle spise lunsj.

Etter handleturen slappet vi av et par timer, før vi laga middag. Nudler med sweet & sour saus :D Simen hadde resten av kengurukjøttet fra igår til. Nam nam :) Var kjempegodt! Livet er igrunnen veldig greit! Men vi lengter litt hjem å.

2 mai
I natt sov jeg ganske dårlig, men det var ikke så ille. Vi sto opp halv 9, spiste frokost, pakka og reiste fra campingplassen. Vi kjørte et lite stykke og fant en park ved vannet. Det var masse griller, bord og lekeplass. Kjempefint! Vi solte oss i noen timer, tror det ble 4 eller noe! Men det virker som vi klarte oss ganske så bra i forhold til solbrenthet :)

Vi spiste lunsj, og satt oss litt i stolene på utsiden av bilen. Jeg hørte på musikk og spilte kabal på ipoden min. Simen solte seg mest, og spilte litt kabal han å. Vi blir litt hektet! He he

Vi fant ut at det er en bowlingklubb rett over veien, og de har en parkeringsplass hvor vi har planer om å tilbringe natten. Da kan vi være her og bruke grillene i kveld, og kjøre over når vi skal sove. Så kan vi bare kjøre ned hit igjen i morgen tidlig :) Perfekt!

Mens vi venta på å lage mat hadde vi en liten «hysterisk-edderkopp-episode». Det var skummelt! Den krøyp rundt, først på Simen og så på meg. Tilslutt fikk vi kasta den ut, og Simen moste den. Så ingen kom til skade, bortsett fra ganske store Petter-edderkopp!

Vi laga god mat i dag! Jeg hadde pasta og Simen nudler. Oppi hadde vi resten av sweet and sour sausen fra i går. Smakte helt knall :D Nam nam! Etter mat forflytte vi oss opp på parkeringsplassen til bowlingklubben og ble der.

3 mai
I 8-tida måtte jeg veldig tisse, og da jeg kom tilbake var Simen på vei til å bli klar. Vi kjørte ned til den parken vi var i i går, og la i bilen i rund en time før vi gikk og solte oss. Det var ganske overskyet på morgenen, men etterhvert ble det strålende og steikende sol. Vi solte oss i sånn 4-5 timer.. Obs! He he Sikkert ikke så bra for huden, men vi vil bli brune!

Etter lunsj tok vi en gåtur bort på matbutikken. Simen trengte vann og hadde veldig lyst på en pose potetgull.

Da vi kom tilbake vasket jeg opp etter middagen i går, før vi gjorde vårt vanlige kveldsritual; høre på musikk og spille kabal frem til det er på tide å lage middag. Og en lang samtale om alt og ingenting. Skjønner ikke at vi fortsatt har ting å fortelle, men vi kommer stadig på interessante ting å prate om :)

Maten ble god i dag å! Og begge to måtte la noe bli igjen. Vi ble stappmette. Så vi har litt igjen til frokost eller et mellom-måltid i morgen.

4 mai
Dagen startet veldig treigt. Vi våknet, sov 10 min, våknet osv fra ca halv 7 til halv 9-9.. På utsiden var været grått og kjedelig.

Vi kjørte et godt stykke ned til et sted som ligger 60 km fra Newcastle, som er den siste store byen før Sydney. Det er under 200 km dit, så i morgen kjører vi til området rundt Newcastle og på torsdag kjører vi til Sydney og leverer chubbyn og finner oss et hostel.

Vi fant oss en campingplass og slo oss ned. Det var litt overskyet, så det ble ikke noe soling i dag. Tror kanskje kroppene våre er glade for det! Blitt noen soltimer de siste dagene. Jeg fikk vaska noen klær, vi gikk på butikken, leste litt, prata med naboene og slappet av. Jeg vasket opp og vasket hele bilen utvendig med en klut. Den ble veldig skitten, og går i søpla. Vannet ble kølsvart! Og bilen ren og pen :)

Jeg var ganske så flink :) Etterpå gikk vi på butikken igjen, og spiste «lunsj». Så dusjet vi, og slappet av frem til det ble middagstid. Ungene som bodde ved siden av oss, og det var mange av de, bråker verre enn en kasse kaniner! Helt vilt!

5 mai
Vi sto opp 8-halv 9. Simen hadde vært våken siden kl 5 pga ungene. Jeg sov godt i natt :) Noen dager siden sist.

Vi drøyde med å kjøre til kl 10. Vi kjørte til Newcastle. Der fant vi en strand, og gikk en tur på 1 time og tok bilder. Etterpå gikk vi en tur rundt selve byen. Simen ble igjen et sted hvor han fant gratis, random wifi, mens jeg gikk og ventet i bilen. Da han kom, spiste vi lunsj og satte kursen mot Sydney. Vi tenkte å finne et sted å sove, og kjøre resten av veien i morgen tidlig.

Etter en god stund stoppet vi på et sted med bensin, mcdonalds og masse greier. Vi håper at vi kan bli der i natt, og regner med at det er null stress :) Simen kjøpte en sushi-rull med tunfisk, som jeg fikk smake på. Det var kjempegodt :) Så nå vet jeg at jeg liker det å :) vi varma etterhvert hver vår boks med spaghetti i tomatsaus, før vi la oss.

Legg igjen en kommentar