Sydney, Australia

6 mai
Vi sto opp, fylte litt bensin, kjørte til første rasteplass, vaska og rydda bilen og kjørte til Sydney. Vi fant utrolig nok ganske greit frem :D Vi fikk levert chubbyn, og alt var bare deilig. Endelig sove i en seng, ha dusj tilgjengelig, et kjøkken, varme og alt man trenger! :)

Vi gikk en vei jeg håpte var riktig, og endte opp på et hostel vi hadde sett oss ut på forhånd :) Vi betalte 99 aud for 4 netter. Fikk 1 time gratis Internett, simkort, telefonkort, gratis frokost, gratis middag og events osv. Awsome!

Vi deler rom med to gutter. Han ene har vi foreløpig bare sett sovende da vi kom. Han andre har vi pratet med. Han kommer fra Skottland og er kjempehyggelig :)

Jeg og Simen gikk tur til Oprahuset og Sydney Harbour Bridge. Var kult å se det på ordentlig :)

I kveld skal vi spise middag på en restaurant hvor vi fikk gratis-middag-kupong til :) Gleder meg til det! Få mat servert, og slippe oppvask etterpå :)

Jeg tok en dusj, mens Simen var på nettet. Han hadde visst hilst på den sovende amerikaneren å. Han er egentlig i militæret i Irak, men har ferie nå. Så han skal snart tilbake dit.

Etterpå gikk vi for å spise. Jeg bestilte fish and chips, mens Simen spiste pasta carbonara. Min var gørrgod! Skal ha det samme igjen i morgen, vi skal nemlig bruke Simen sin kupong da, hvis vi ikke venter til søndag. Får se :) På lørdag er det gratis mat med hostellet, så vi skal mest sannsynlig bli med da å :) Jeg tjente faktisk penger på å spise der! Fant 10 cent på veien ^^ he he Har en tendens til å stadig finne penger. Har så langt funnet 54,30 australske dollar, over 300 norske!

Etter mat gikk vi tilbake og så litt på tv. Jeg syns ikke det var så gøy, pluss at jeg var gørrtrøtt så jeg gikk på rommet og bare var der litt og la meg i 10-tida. Var gørrtrøtt etter 3-4 timers søvn i går natt.

7 mai
Jeg sto opp litt over 6, stelte meg, spiste frokost, hang litt i tv rommet og gikk på internett. Det er akkurat 3 uker siden sist, så det var litt å oppdatere seg på :)

Etterpå gikk jeg tilbake på rommet og slappet av litt igjen. De tre guttene sov fortsatt, så det var stille og rolig.

Simen sto opp ca kvart over 9, så da gikk vi og stressa noe sinnsykt med å få betalt bomstasjonen fra i går. Man måtte ringe, men så måtte man på nettet og masse stress! Men vi klarte det til slutt :) Jeg er ikke sikker på hvor mye de tok fra visakortet, men det skulle være sånn 3 dollar eller noe. Vi får se, mamma skulle sjekke i nettbanken :)

Vi har gått masse i dag! Rundt halve byen, minst! Men det er spennende :) vi var innom St. Marys katedral, et museum, vi gikk under harbour bridge, rundt i en litt rikmannsnabolag osv. Simen fikk kjøpt en kengurupung, ja en ekte en, skal visst bringe lykke. Han kjøpte seg også en meget tykk bok om USA, nemlig lonely planet. Han kjøpte også en pose med jelly-beans i løsvekt. Det viste seg at det var meget dyrt! Han betalte over 10 dollar for en liten pose. Mange gode, mange ikke fullt så gode.

Vi slappet av og Simen fikk vasket masse klær. Så gikk vi bort til The Guff og spiste der igjen. Jeg spiste fish and chips i dag også. Simen spiste en eller annen kylling. Tror jeg syns min var bedre enn han. Da vi kom tilbake så vi på tv en liten stund, før vi gikk og la oss.

8 mai
Jeg sto opp litt før 8, tok en lang, varm dusj og spiste frokost. Da jeg skulle pusse tennenen, møtte jeg en jente inne på doen som hadde tatt tattoo i går. Vi snakka litt om tatoveringer osv, og så plutselig fant vi ut at vi bare kunne snakke sammen på våre vanlige språk. Ho var nemlig dansk :) Så vi pratet litt, koselig :)

Etterpå gikk jeg en tur oppover for å se litt hva som var der, men det var ikke så veldig spennende. Seinere, etter at Simen hadde tatt en dusj og litt sånn, gikk vi for å se litt på kjøpesentre osv. Vi gikk utrolig langt, og kom til noen i chinatown området. Jeg fikk gratis handlenett :)

Kneet holder på å drepe meg da.. Det verker mer og mer.. Kanskje ikke så rart når vi går mange km hver dag på flipp flopper.. :p Og kneet er ikke helt bra i utgangspunktet. Men men, jeg kommer meg rundt :) Skal ikke klage!

Vi gikk etterhvert tilbake til Funk House og laga oss litt lunsj. Det vil si: jeg laga pasta, mens Simen spiste pad thai han kjøpte på veien :)

Vi følte for å bare slappe av, så vi bare hang rundt på på hostellet og slappet av før vi gikk og spiste på The Guff for 3 dag på rad. I morgen skal vi lage mat sjøl da, for da er det filmkveld her med gratis popcorn og godteri ^^ Så vi skal lage oss mat og joine der :)

Simen ville ikke spise middag i dag, så jeg ble med funk house til the Guff alene. Snakka med noen tyske, amerikanske og serbiske gutter. På the Guff fikk jeg klem av en random gutt og det var en bil med tre gutter som ville ha mobilnr mitt og ha meg med på en kjøretur osv. Jeg takket nei, og sa at jeg ikke ville bli kidnappa! Haha De lo av meg, men ville komme til hostellet og besøke meg i kveld da. Heldigvis kommer ikke gjester inn :)

9 mai
Jeg sto som vanlig opp før de andre. Jeg gikk en liten tur, fikk låne litt gratis Internett og sjekket mailen, og hang i tvrommet med de andre folka på Funk House.

Vi så på film da Simen sto opp, så gikk vi den laaaaange turen til Darling Harbour for å se akvariumet. Kult å gå rundt i glasstuneller med haier og fisker som svømmer rett over hodet ditt ^^

Vi fikk vekslet de siste australske dollara over til amerikanske dollar. Siste dag i dag, så kan jo like gjerne få det gjort! :)

Vi gikk tilbake på hostellet, dusjet, pakket og laget mat og så på film. Var filmkveld med filmen «it’s complicated». Ganske gøy igrunnen :)

10 mai
Vi sto opp tidlig, på grunn av noen som bråket i gangen. Vi fikk spist frokost og tok shuttlebussen til flyplassen. Frisk og god luft 06.30 :) trist å forlate Sydney! Skulle gjerne vært her lenger, men blir nok en tur tilbake siden :)

Legg igjen en kommentar