Australia!

Oj folkens! 3 uker siden sist.. Jaja, faar prOve aa huske det viktigste.

Vi var paa seiltur til Withsundays. Hadde mest daarlig vaer. Men vi fikk snorklet og gatt en 3 timer bushwalk opp paa et fjell, hvor man ikke hadde noe utsikt paa grunn av all taaka! wee :)

Vi saa deilfiner, skilpadder og masse fine fisker da :) Og vi fikk solt oss paa Whitehaven beach! Google it! Veldig fint!

Paa baaten var det 4 dansker, to av de bodde vi paa rom med, det var ogsaa 2 svenske og 3 norske paa vaar alder. Saa vi hadde det gOy sammen :D Ho ene danske het forresten ogsaa Camilla Larsen! Vittig :)

Vi fikk masse god mat paa baaten, blant annet hai, sjokoladekake, gresskarsuppe, hvitlOksbrOd, is, nachos osv :) Nam! Maten ble hOydepunktene siden vaeret var saa daarlig.

Etter at vi reiste fra Airlie Beach og satt kursen nedover hadde vi en nesten-gaa-tom-for-bensin-opplevelse. Lyset paa reservetanken lyste, og vi fant ingen bensinstasjoner. Men heldigvis kom vi oss akkurat frem til en i tide. Jeg satt og ba til universet hele veien, og jeg tror det hjalp litt! for vi kjOrte en del km etter at reservetanken var blitt tatt i bruk, og chubbyn bruker 14 liter paa 100 km! SYKT!

Langs veien har de masse rare og morsome skilt, og de kommer det bilde av en eller annen gang :) Noen er til barna «Hei barn, det er fortsatt 4 timer igjen» osv!

Vi var innom Brisbane, Surfers Paradise og Byron Bay. Nice :) I Brisbane var vi i den botaniske hagen og der mOtte vi to norske jenter som jeg og Caroline mOtte i India for over 2 mnd siden! Utrolig kult! :D Saa vi snakket litt med de.

Etterhvert har jeg laert Simen aa handele mer Okonomisk ogsaa. Naa kjOper vi omtrent bare billigmerkene paa butikken :) Backpackere maa spare penger, vet dere! :)

I det hele tatt var Queensland «The sunshine state» mest regnevaer. Men New South Wales derimot, her har vi bare hatt sol omtrent hver eneste dag :) Saa vi har faatt solt oss litt i det siste, men vi er mye blekere enn vi var i Thailand. Fargen forsvinner fort :(

Jeg fant en 50-dollar seddel en dag! Det er nesten 300 nok! Sykt! Og jeg finner smaapenger hele tida. Har funnet over 300 norske tilsammen :)

Simen har smakt paa kengurukjOtt, og likte det godt :)

En dag hadde vi en skummel opplevelse! Vi laa i mOrket i bilen og hOrte paa musikk og slappet av, og jeg kjente litt kiling/klOing paa handa. Jeg tenkte det var en maur, og ville mose den. Men jeg fant den ikke helt, saa vi tok paa lyse. Og hjelp! Det var en edderkopp! Vi fikk kasta den ut, og alle overlevde. Vi har ikke peiling paa om den var giftig, saa det var gOrr ekkelt!

Den nest siste dagen med chubbyn vaska jeg den i 1 1/2 time utvendig med en klut. Det ble ganske saa bra, og vi slapp aa gaa til en vaskehall og betale 10 dollar fOr vi leverte den saa det var veldig greit :)

Vi var litt smaanaervOse da vi skulle kjOre inn til Sydney by og levere den. For vi hadde ikke helt peiling paa veien, og vi var redde vi ville kjOre feil og komme gjennom unOdvendig mange bomstasjoner. Vi klarte oss med den ene som man maa gjennom naar man kjOrer over Harbour Bridge, dere vet den kjente broa ved siden av operahuset? :D Og vi fant veldig greit, vil jeg si, frem til Travellers Autobarn og fikk kvitta oss med chubbyn! :D

Deretter gikk vi noe som fOltes som 100000 mil, og fant det backpacker hostellet vi hadde sett oss ut paa forhaand! Vi gikk ikke feil en eneste gang, bare gikk rett opp dit! uten kart eller noe :D Awsome! Vi har kjOrt og gaatt utrolig lite feil generelt! Tror vi blir guidet av vaare aandelige veiledere eller noe :) hihi

I gaar, etter aa ha kommet oss inn paa hostellet, gikk vi tur til operahuset og var inne der og kikket litt :) KULT! Vi fikk selvOlgelig ogsaa tatt noen bilder :)

Vi fikk gratis middag i gaar, jeg hadde fish and chips<3 NAAAAM<3 Og vi faar gratis middag i dag og morgen ogsaa, vet ikke med sOndag enda, men det kan hende da ogsaa! Vi fikk i alle fall gratis frokost hver dag, gratis simkort, gratis 1-times internettkort og noen andre smaating :)

Vi deler rom med en amerikaner som egentlig er i Irak i militaeret og en skotte :)

Vi koser oss i Sydney og skal utforske mer de neste dagene! :D Paa mandag venter herlige Fiji! :D
Take care!<3

3 kommentar so far »

  1. 1

    Cathrine said,

    ååå, jeg gleder meg til å se alle bildene!! :D

    Gøy å lese forrestern :) kult med alt sammen. Gleder meg til du kommer hjem, så kan du fortelle alt, men ikke 100000 ganger :p heheh…

    Kult med alle folka dere møter da :) du må holde kontakten med de :D

    husker ikke hva mer du skreiv, så skal ikke kommentere mer nå :p

    – åjaa, ekkelt med edderkoppen :O iiik!!

    Jeg er evig glad i deg!! <3 kos deg masse :D er ikke så lenge igjen nå vettu..

  2. 2

    rysstad said,

    Se på innlegget mitt som heter «Dyreparken» når du får tid :) fornøyd med svart/hvitt bildet av Martin! :D Jeg er evig glad i deg! <3

  3. 3

    rysstad said,

    Skal du ALDRI blogge mer eller???


Comment RSS · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar